fredag den 23. januar 2015

Afsked og guiderolle

Så runder bloggen et skarpt hjørne – dette er indlæg nummer 20. Der burde egentligt være en eller anden festlig fejring, men da jeg ikke helt ved hvad det skulle være, får i bare et helt almindeligt blogindlæg.

Da mine forældre smuttede tog jeg som sagt hjem til Bagamoyo. To dage efter tog en god volontør-veninde fra island hjem. Så jeg brugte lidt tid på at sige farvel til hende. Det er sjovt hvordan man lige så stille vender til at folk tager hjem, første gang synes jeg at det var super mærkeligt og trist, men nu tror jeg måske bare jeg har accepteret at vi alle skal hjem på et tidspunkt. På den lyse side er gode venner rundt omkring i verdenen, jo også bare en god undskyldning for at rejse noget mere for at besøge dem :-)

Efter følgende gjorde vi danske Egaa-volontører klar til at studieturs-klassen skulle komme. Som de fleste af jer nok ved var jeg i Tanzania på studietur i 2.g, og på samme måde sender Egaa Gymnasium en klasse igen i år. Eller rettere klassen er sendt af sted og har faktisk været her i en uge. Så jeg har brugt den sidste uge på at være guide. Det har været en rigtig hyggelig uge, hvor man som volontør virkelig for bekræftet hvor længe man har været hernede. Når strømmen går og det hele bliver mørkt om aftenen, eller når man ikke har noget vand og derfor må tage bade med spand og kop, så tager man det som volontør som en selvfølgelighed, mens eleverne lige skal vende sig til situationen – hvilket jo er forståeligt nok.

Så vi går i disse dage og hygger os stille og roligt i Bagamoyo. Jeg har også hørt en lille fugl synge om at der er snevejr hjemme i Danmark. Det har vi ikke rigtig noget af, her er det bare ugideligt varmt. Håber at i alle har det godt, det har jeg i hvert fald.

Rigtig fordybelse skal der til når man maler tinga-tinga
Resultatet er da heller ikke helt slemt



Så tror jeg at jeg vil komme tilbage til min guiderolle.



PS: Der har været lidt knas med billederne i dette indlæg, men de skulle gerne være der nu.
PPS: Var lidt for hurtig til at få skrevet at billederne virkede, men nu skulle de gerne virke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar